Na fotografii znajduję się kawałek terenu II Ogrodu Jordanowskiego na ul. A.E. Odyńca 6. Możemy na niej zauważyć huśtawkę "gniazdo" oraz restauracje znajdujące się na terenie IIOJ.
Strona główna  /  Komunikaty  /  2019/2020

2019/2020

W DOMU NIE MUSI BYC NUDNO

ZABAWA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

Toys

B I T C Y C L E T R A I N D E

O L E L B A L L T E D D Y B L

E A D R C A R P L A L N E K C

I T D E B V N J E D L J L A Y

D U Y O U V G X O X A I G O C

J W B B F L S L N W B N R D I

R K E P F G L L E L D O B Q B

J R A E T Q H K E H P T E I W

D T R D P X V N K R B R M V O

Z E R L M F T K N V D A U X I

X C A H C V U E D D Z I M T T

T N R E C A R Z W F X N R X D

E L T J I R J Z H K Q F Z O B

R I M M A S Z P A C A E P L X

K V R J Y V X F A A K Y I R S

 Znajdź i zakreśl osiem nazw zabawek.

BALL

BICYCLE

CAR

DOLL

KITE

PLANE

TEDDY-BEAR

TRAIN

Created by Puzzlemaker at DiscoveryEducation.com

Animals

C R T O C O D C I L E D O G C

A T I L I G O R N T I G E M R

H A G M S O T O E R M O U O S

E S E Q Q D F C A K N N T U P

D M R Q U G D O S S J L D S R

A Z G K R U A D A M J I R E Y

I G Y J U T Z I T C R U S M F

O W X D F T F L X E H J J I I

A H C U N P B E J S L M L M Z

K I H T V I Y D A T Q F M Q M

Q R V V B C A T M G N V S R G

Z J M H A M S T E R L I O N S

Z G I X O N V S L H S W A O A

V M H X E S X G Z C U W Q X H

T X L V T D F I I W H R O K E

Polecenie: Znajdź powyżej i zakreśl nazwy sześciu zwierząt:

CAT

CROCODILE

DOG

HAMSTER

LION

MOUSE

TIGER


7 of 7 words were placed into the puzzle.

Created by Puzzlemaker at DiscoveryEducation.com

 

 

 

W DOMU NIE MUSI BYC NUDNO

Propozycje ćwiczeń dla wychowanków uczęszczających
na zajęcia z Elementów Akrobatyki

https://youtu.be/b6L08rKfYns

https://youtu.be/svy0wJk5y9w

W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNO

Zabawy ruchowe

1. Skoki przez drabinkę

Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, paski ułożyć   na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

2. Skoki przez linkę

Ta zabawa dla dzieci bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Potrzebna jest linka, którą mocujemy  na wysokości 25–30cm.

3. Spacer

Włączamy muzykę i rzucamy różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”,  maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek, itd.

4. Zabawa „jestem sobie przedszkolaczek”

Rzucamy dzieciom polecenia „przedszkolaczek zamienia się w węża”, „…zamienia się w pająka”, „….zamienia się w kota, pieska”, „…. Muchomora”. Itp.

5. Czary mary

Zabawa ma rozwijać w dziecku spostrzegawczość; do zabawy przygotowujemy kilka zestawów przedmiotów, np. zestaw I - lusterko, książka, telefon, pierścionek; zestaw II - mała poduszka, parasol, torebka, czapka, szczotka do włosów; zestaw III - suszarka, gazeta, talerz, krem, płyta; każdy zestaw przykrywamy kolorową i nieprzezroczystą chustą i w tym czasie zabieramy z niego jeden przedmiot; po odsłonięciu dziecko powinno zgadnąć, którego przedmiotu brakuje; każdy zestaw może być wykorzystany kilka razy, bo można zabierać z niego różne przedmioty;

6. Gra słowna w skojarzenia

Gry słowne pobudzają wyobraźnię, uczą szybkiego kojarzenia faktów i wyrabiają zdolność logicznego myślenia. Jedną z takich zabaw jestgra słowna z udziałem piłki. Rzucamy do dziecka piłkę, wymieniamy jakąś cechę i prosimy o dopasowanie do niej przedmiotu lub zwierzątka. 
miękki...jak królik,
puszysty... jak kot,
silny... jak dzik,
becząca... jak owca

7.Leniuchowanie czy praca

Bawimy się na zmianę w leniuchowanie i pracowanie. Kiedy jesteśmy pracusiami udajemy, że wykonujemy codzienne czynności, takie jak odkurzanie, zmywanie podłogi, gotowanie, mycie naczyń. Następnie jest pora na leniuchowanie. W tym czasie ziewamy, śpimy, przeciągamy się.

8. Baloniku mój malutki...

Zabawa z balonami to frajda dla dzieci w każdym wieku. Recytujemy popularną rymowankę: "Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę,            no i... bach!".

9. Zabawa „Pracusie i leniuszki” – pracusie wykonują różne czynności, np. zamiatają, podlewają kwiaty, układają zabawki..., leniuszki – przeciągają się, ziewają, poruszają się bardzo wolno itp.

10. Zabawa z piłką „ Jestem piłką” –  Rodzic wykonuje ruchy z piłką, dziecko naśladuje”

  • odbijanie piłki o podłogę w różnym tempie, dziecko skacze obunóż,
  • w miejscu w takim samym tempie jak piłka,
  • kołysanie piłką, trzymając ją oburącz wysoko nad głową, dzieci kołyszą się na boki w tym samym tempie co piłka,
  • kręcenie piłką jak bąkiem, dziecko obraca się w miejscu,
  • toczenie piłki po podłodze, dziecko kładzie się i turla po podłodze,
  • wystukiwanie piłką różnych rytmów, dziecko je wyklaskują.

11 . Indywidualna improwizacja ruchowa

Naśladowanie różnych sytuacji i czynności jakie wykonują miś i laleczka:
MIŚ – się spieszy,
- wdrapuje się na drzewo w poszukiwaniu miodu,
- je miód,
- głaszcze się po brzuchu,
- układa się do snu,
- łowi ryby,

LALECZKA – przegląda się w lustrze,
- poprawia fryzurę,
- wygładza sukienkę,
- kłania się,
- czesze się,
- pokazuje nowe pantofelki.

12. Ćwiczenia twórcze „U zegarmistrza”

Dziecko próbuje naśladować odgłosy różnych zegarów.
cyk, cyk,
tik, tak,
bim, bam bom,
tiku tak,
 każdy zegar chodzi inaczej, musi tylko zachować swoje własne tempo.

13. Wykonaj i wróć :

„Dotknij klamki i wróć”, „Dotknij nosem szafki”, „Połóż się na podłodze”, „Złap tatę  za kolano”.

14. Mumia.

Zadanie to stworzenie mumii. Dziecko stoi nieruchomo, rodzic owija je papierem toaletowym.

15. O czym myślę?

Rodzic (w myślach) wybiera przedmiot w domu, np. zeszyt. Mówi: „Mój przedmiot zaczyna się na literę Z”. Dziecko musi zgadnąć, o co chodzi. Jeżeli nie zgadnie w czasie 3 minut, rodzic podaje drugą literę. Po odgadnięciu, następuje zmian ról.

16. Prawda czy fałsz?.

Rodzic zadaje pytania, a dziecko ma odpowiedzieć. Przykładowe pytania to: „Rok ma 9 miesięcy”, „Koty to ssaki”, „Mama mamy to babcia”, „Kwiecień przypada w zimie”.

17. Wstań-usiądź.

Rodzic podaje polecenia, które trzeba wykonywać odwrotnie, np. na słowa „usiądź” trzeba wstać. Przykładowe komendy: „otwórz oczy”, „zamknij usta”, „zegnij rękę”.

18. Niedźwiadekzabawa z pokazywaniem.

Dziecko śpiewa piosenkę, której słowa obrazuje gestami:

Jedna łapka – pokazujemy jedną rękę

Druga łapka – pokazujemy drugą rękę

Ja jestem niedźwiadek – wskazujemy na siebie

Jedna nóżka, druga nóżka – pokazujemy prawą i lewą nogę

Oto jest mój zadek – klepiemy się po pośladkach

Lubię miodzik – masujemy się po brzuszku

Kocham miodzik – masujemy się po brzuszku

Podkradam go pszczółkom – machamy rękami, odganiając pszczoły

Jedną łapką, drugą łapką albo wciągam rurką – robimy z dłoni rurkę, którą przytykamy do buzi.

W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNO

PROPOZYCJA ZAJĘĆ Z TERAPI RĘKI DO WYKONANIA Z DZIEĆMI W DOMU

 ĆWICZENIA MANUALNE

  • zamalowanie farbami dużych płaszczyzn, dużej przestrzeni ograniczonej konturem za pomocą rąk
  • kreślenie w powietrzu i na dywanie dużych swobodnych ciągłych ruchów w kształcie fal, ósemek, figur geometrycznych,
  • gniecenie gąbki, piłeczki,
  • ugniatanie papieru (papierowych kul),
  • przeciąganie sznurka, pociąganie za sznurki zawieszone, zwijanie sznureczka,
  • wkładanie i wyjmowanie przedmiotów dużych, małych,
  • nakładanie zabawek na patyk, sznurek,
  • zabawy z gliną, masą solną, plasteliną
  • darcie na kawałki gazet,
  • wieszanie ubranek na sznurku, przyczepianie ich spinaczami,
  • układanie układanek płaskich(geometryczne, obrazkowe), klockowe, budowanie z klocków budowli,
  • układanie szlaczków z elementów mozaiki według określonego wzoru,
  • malowanie farbami z uwzględnieniem porównań, zestawień mieszania barw, stopnia   ich nasycenia,
  • wyszukiwanie w woreczku liter, cyfr, bez kontroli wzroku,
  • przeciąganie liny,
  • wkręcanie żarówek- NAŚLADOWANIE
  • odpychanie się dłońmi w różnych pozycjach,
  • przesypywanie ziaren,
  • zabawa pacynkami (można je zrobić z papieru)
  • gra w łapki,
  • wałkowanie ciasta,
  • wkładanie do pojemnika po jajkach różnych przedmiotów.
  • zabawy paluszkowe,
  • naśladowanie gry na pianinie,
  • podnoszenie drobnych przedmiotów – koralików, kulek,
  • wkładanie drobnych przedmiotów do pudełka, np. „skarbonka”,
  • dopasowanie klocków do wzoru, budowanie z klocków,
  • rozdzieranie papieru palcami,
  • wodzenie palcem po konturach przedmiotów,
  • kreślenie palcem prostych kształtów,
  • nawlekanie koralików, przewlekanie sznurków przez otworki,
  • wycinanie z papieru po linii prostej, falistej, form geometrycznych,
  • układnie z różnorodnych elementów, materiałów wzorów, obrazków np. z liści, owoców, ziarenek, pestek, patyczków.

W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNO

PONIŻEJ LINK Z PROPOZYCJAMI ĆWICZEŃ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

https://www.sp2englishmk.com/post/ii-ogr%C3%B3d-jordanowski-sp-nr-70-19-03-2020

W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNO

ZABAWY I ĆWICZENIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW I DZIECI WCZESNOSZKOLNYCH.

Ćwiczenia relaksacyjne

Odprężające chodzenie

Dzieci stoją w kręgu. Prowadzący udziela instrukcji.
Idź wyprostowany z głową lekko zadartą do góry, idź powoli, uśmiechaj się, wyobraź sobie, że z każdego twojego kroku wyrasta kwiat. Myśl o tym, że dobrze się czujesz: jesteś spokojny, radosny.

Zrywanie jabłek

Dzieci udają, że zrywają jabłka. Sięgając rękoma do wyimaginowanej gałęzi, wdychają głęboko prze nos powietrze, zrywając jabłko, a następnie odkładają je do skrzyni, pochylając się stopniowo wydychają ustami powietrze.

Małe misie- wg. Treningu autogennego Schultza

Dzieci leżą na kocykach z zamkniętymi oczami i słuchają muzyki relaksacyjnej. Nauczyciel opowiada spokojnym głosem: „Każdy z was jest teraz małym misiem, który odpoczywa, bo zmęczył się tańcem. Miś teraz ma ciężką głowę, której teraz nie daje się podnieść. Leży sobie spokojnie, wygodnie na kocyku. Nóżki są ociężałe bo zmęczyły się tańcem. Ręce są leniwe, nie możesz je podnieść. Jest tak cieplutko, milutko i przyjemnie. Jesteś spokojny, bezpieczny, zasypiasz”

Masaż-rolnik

Dzieci dobierają się parami, jedno z nich jest masażystą, a drugie poddaje się masażowi. Nauczyciel opowiada tekst odprężający i demonstruje, a dziecko masażysta powtarza określone ruchy.

Przychodzi rolnik i podziwia ziemię (głaskanie)
Postanawia posadzić zboże, kopie i bronuje ziemię (posuwiste ruchy brzegiem dłoni)
Zaczął padać lekki deszczyk (delikatnie opuszkami palców)
Powiał wiatr (energiczne przesuwiste ruchy)
Pada mocno deszcz (mocno opuszkami palców)
Pada grad (jeszcze mocniej opuszkami palców)
Wieje bardzo silny wiatr (energicznie dłońmi w różne strony)
Wicher rozwiał chmury, zaświeciło słońce (dłonie nad ciałem)
Wróble wydziobały ziarna (delikatne szczypanie)
Nadleciały wrony (mocniejsze szczypanie)
Potem nadleciały gawrony, które narobiły mnóstwo dziur w ziemi (dłonie zwinięte w pięść, wgniatanie)
Strach na wróble- a sio! Przegonił ptaki (dłonie przesuwane nad ciałem)
Przygrzało słońce, zboże zaczęło kiełkować (odciąganie ubrania od skóry)
Rolnik zaczął kosić zboże (ukośnie brzegiem dłoni)
Zbiera je w snopy (z góry na dół, z boków do środka- ruch zagarniania)
Wrzucił snopki na wóz (delikatne uderzanie dłońmi)
Zawiózł do młockarni i wymłócił (oklepywanie dłońmi luźnymi w nadgarstku).

Odprężenie

Dzieci leżą na plecach, ręce mają ułożone wzdłuż tułowia, a nogi zgięte w kolanach. Rytmicznie przenoszą ramiona za głowę, nabierając w tym czasie powietrza, a następnie powracają do pozycji wyjściowej, z równoczesnym wypuszczaniem powietrza.

Przyrządzanie pizzy

Dzieci dobierają się parami i siadają jedno za plecami drugiego. To z tyłu jest „kucharzem” – masażystą. „kucharz”  „robi pizzę”: „nakłada ciasto”,  „wałkuje”, „ugniata”, „przewraca”, „wygładza” plecy kolegi. Potem następuje zmiana ról.

Leniwa ósemka

W powietrzu dzieci rysują leniwą ósemkę (ósemka w poziomie), najpierw prawą ręką, potem lewą, następnie złączają ręce razem i obiema rękoma rysują ósemkę.

Po turecku

Dzieci siedzą po turecku na podłodze. Podczas siadu wykonują głęboki wdech, a wypuszczając powietrze, pochylają się mocno do przodu z wyciągniętymi rękoma. Ważne jest, aby dotknąć dłońmi podłogi.

Dosięgnąć gwiazd.

Gdy gra muzyka, dzieci klęczą na dywanie, gdy muzyka cichnie, dzieci wspinają się na palce, wysoko do nieba, aż do gwiazd.

Ćwiczenia oddechowe

Ćwiczenia oddechowe pozwalają dziecku wyciszyć się, odreagować napięcie, wyładować nadmiar energii, zapanować nad swoim ciałem, radzić sobie ze zmęczeniem, stresem, przezwyciężyć negatywne emocje.

Wężowy oddech

Wyobraź sobie, że jesteś, złocistym wężem. Nabierz głęboko do ust powietrza i wstrzymaj je przez chwilę. Połóż lekko górne zęby na dolnych, otwórz usta i wydychaj powietrze bardzo, ale to bardzo wolno, przez zęby, z lekko syczącym odgłosem, mniej więcej takim, jaki wydaje wąż. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.

Energiczny skłon

Dzieci stoją w rozkroku. Gdy wdychają powietrze, ręce unoszą wyprostowane nad głową, a następnie wydychają powietrze, energicznie pochylając się do przodu i prowadząc ręce pomiędzy nogi. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Piórka

Dzieci stoją na dywanie w rozsypce. Każde z nich ma piórka zawieszone na nitkach. Dzieci dmuchają na piórka, zadanie polega na utrzymaniu piórka jak najdłużej w powietrzu.

Malowanie oddechem

Stań wyprostowany i wysuń jedną stopę nieco do przodu, a drugą stopę trochę do tyłu. Wyobraź sobie, że jesteś sztalugą z dużym, bardzo dużym arkuszem papieru, na którym można malować piękne rzeczy. Kiedy za chwilę zamkniesz oczy, wyobraź sobie, że przy wydychaniu powietrza z płuc z twoich ust wypływają najróżniejsze kolory, możesz tak uformować wzorki, aby strumień tego kolorowego powietrza był węższy lub szerszy. Dzięki niemu możesz na papierze malować linie, plamy, wszystko co chcesz. Możesz poruszać delikatnie głową w górę, w dół, w dół w prawą stronę, w lewą stronę. Możesz zacząć od takiego koloru który najbardziej Ci się podoba. Oddychaj powoli, głęboko, równomiernie.

Ogłoszenie o przetargu na ochronę mienia w II Ogrodzie Jordanowskim

Zamówienie publiczne