2019/2020
Odwołane zajęcia
INFORMUJEMY, IŻ Z POWODU NIEOBECNOŚCI NAUCZYCIELA
W DNIACH 22.02.2021-05.03.2021 ZAJĘCIA PLASTYCZNE SĄ ODWOŁANE.
Odwołane zajęcia
INFORMUJEMY, IŻ ZAJĘCIA "GDZIE MIESZKA MUZYKA?" OD DNIA 2 STYCZNIA 2021 NIE BĘDĄ ORGANIZOWANE.
Informacja o roku szkolnym 2020/2021
Szczegółowe informacje na temat planów zajęć w poszczególnych lokalizacjach znajdą Państwo w zakładce OFERTA ZAJĘĆ-> TYGODNIOWY PLAN ZAJĘC LOKALIZACJA UL. ODYŃCA 6 oraz TYGODNIOWY PLAN ZAJĘC LOKALIZACJA UL. J. BYTNARA "RUDEGO"15A.
Wypożyczanie sprzętu
Osoby wypożyczające sprzęt wchodzą do placówki pojedynczo i w maseczkach. Przy wypożyczeniu obowiązuje okazanie dokumentu tożsamości. W obecnej sytuacji zachęcamy jednak do przynoszenia własnego sprzętu sportowego.
Funkcjonowanie placówki
Informujemy, iż TU znajdą Państwo informacje na temat funkcjonowania placówki w okresie panujacej pandemii.
W DOMU NIE MUSI BYC NUDNO
Propozycje ćwiczeń dla wychowanków uczęszczających
na zajęcia z Elementów Akrobatyki
1.Trening domowy
2.Trening domowy z elementami akrobatyki
https://www.youtube.com/watch?v=HTa88E63nUI
3.Rozciąganie do szpagatów
W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNO
PONIŻEJ LINK Z PROPOZYCJAMI ĆWICZEŃ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNO
ZABAWY I ĆWICZENIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW I DZIECI WCZESNOSZKOLNYCH.
Ćwiczenia relaksacyjne
Odprężające chodzenie
Dzieci stoją w kręgu. Prowadzący udziela instrukcji.
Idź wyprostowany z głową lekko zadartą do góry, idź powoli, uśmiechaj się, wyobraź sobie, że z każdego twojego kroku wyrasta kwiat. Myśl o tym, że dobrze się czujesz: jesteś spokojny, radosny.
Zrywanie jabłek
Dzieci udają, że zrywają jabłka. Sięgając rękoma do wyimaginowanej gałęzi, wdychają głęboko prze nos powietrze, zrywając jabłko, a następnie odkładają je do skrzyni, pochylając się stopniowo wydychają ustami powietrze.
Małe misie- wg. Treningu autogennego Schultza
Dzieci leżą na kocykach z zamkniętymi oczami i słuchają muzyki relaksacyjnej. Nauczyciel opowiada spokojnym głosem: „Każdy z was jest teraz małym misiem, który odpoczywa, bo zmęczył się tańcem. Miś teraz ma ciężką głowę, której teraz nie daje się podnieść. Leży sobie spokojnie, wygodnie na kocyku. Nóżki są ociężałe bo zmęczyły się tańcem. Ręce są leniwe, nie możesz je podnieść. Jest tak cieplutko, milutko i przyjemnie. Jesteś spokojny, bezpieczny, zasypiasz”
Masaż-rolnik
Dzieci dobierają się parami, jedno z nich jest masażystą, a drugie poddaje się masażowi. Nauczyciel opowiada tekst odprężający i demonstruje, a dziecko masażysta powtarza określone ruchy.
Przychodzi rolnik i podziwia ziemię (głaskanie)
Postanawia posadzić zboże, kopie i bronuje ziemię (posuwiste ruchy brzegiem dłoni)
Zaczął padać lekki deszczyk (delikatnie opuszkami palców)
Powiał wiatr (energiczne przesuwiste ruchy)
Pada mocno deszcz (mocno opuszkami palców)
Pada grad (jeszcze mocniej opuszkami palców)
Wieje bardzo silny wiatr (energicznie dłońmi w różne strony)
Wicher rozwiał chmury, zaświeciło słońce (dłonie nad ciałem)
Wróble wydziobały ziarna (delikatne szczypanie)
Nadleciały wrony (mocniejsze szczypanie)
Potem nadleciały gawrony, które narobiły mnóstwo dziur w ziemi (dłonie zwinięte w pięść, wgniatanie)
Strach na wróble- a sio! Przegonił ptaki (dłonie przesuwane nad ciałem)
Przygrzało słońce, zboże zaczęło kiełkować (odciąganie ubrania od skóry)
Rolnik zaczął kosić zboże (ukośnie brzegiem dłoni)
Zbiera je w snopy (z góry na dół, z boków do środka- ruch zagarniania)
Wrzucił snopki na wóz (delikatne uderzanie dłońmi)
Zawiózł do młockarni i wymłócił (oklepywanie dłońmi luźnymi w nadgarstku).
Odprężenie
Dzieci leżą na plecach, ręce mają ułożone wzdłuż tułowia, a nogi zgięte w kolanach. Rytmicznie przenoszą ramiona za głowę, nabierając w tym czasie powietrza, a następnie powracają do pozycji wyjściowej, z równoczesnym wypuszczaniem powietrza.
Przyrządzanie pizzy
Dzieci dobierają się parami i siadają jedno za plecami drugiego. To z tyłu jest „kucharzem” – masażystą. „kucharz” „robi pizzę”: „nakłada ciasto”, „wałkuje”, „ugniata”, „przewraca”, „wygładza” plecy kolegi. Potem następuje zmiana ról.
Leniwa ósemka
W powietrzu dzieci rysują leniwą ósemkę (ósemka w poziomie), najpierw prawą ręką, potem lewą, następnie złączają ręce razem i obiema rękoma rysują ósemkę.
Po turecku
Dzieci siedzą po turecku na podłodze. Podczas siadu wykonują głęboki wdech, a wypuszczając powietrze, pochylają się mocno do przodu z wyciągniętymi rękoma. Ważne jest, aby dotknąć dłońmi podłogi.
Dosięgnąć gwiazd.
Gdy gra muzyka, dzieci klęczą na dywanie, gdy muzyka cichnie, dzieci wspinają się na palce, wysoko do nieba, aż do gwiazd.
Ćwiczenia oddechowe
Ćwiczenia oddechowe pozwalają dziecku wyciszyć się, odreagować napięcie, wyładować nadmiar energii, zapanować nad swoim ciałem, radzić sobie ze zmęczeniem, stresem, przezwyciężyć negatywne emocje.
Wężowy oddech
Wyobraź sobie, że jesteś, złocistym wężem. Nabierz głęboko do ust powietrza i wstrzymaj je przez chwilę. Połóż lekko górne zęby na dolnych, otwórz usta i wydychaj powietrze bardzo, ale to bardzo wolno, przez zęby, z lekko syczącym odgłosem, mniej więcej takim, jaki wydaje wąż. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.
Energiczny skłon
Dzieci stoją w rozkroku. Gdy wdychają powietrze, ręce unoszą wyprostowane nad głową, a następnie wydychają powietrze, energicznie pochylając się do przodu i prowadząc ręce pomiędzy nogi. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
Piórka
Dzieci stoją na dywanie w rozsypce. Każde z nich ma piórka zawieszone na nitkach. Dzieci dmuchają na piórka, zadanie polega na utrzymaniu piórka jak najdłużej w powietrzu.
Malowanie oddechem
Stań wyprostowany i wysuń jedną stopę nieco do przodu, a drugą stopę trochę do tyłu. Wyobraź sobie, że jesteś sztalugą z dużym, bardzo dużym arkuszem papieru, na którym można malować piękne rzeczy. Kiedy za chwilę zamkniesz oczy, wyobraź sobie, że przy wydychaniu powietrza z płuc z twoich ust wypływają najróżniejsze kolory, możesz tak uformować wzorki, aby strumień tego kolorowego powietrza był węższy lub szerszy. Dzięki niemu możesz na papierze malować linie, plamy, wszystko co chcesz. Możesz poruszać delikatnie głową w górę, w dół, w dół w prawą stronę, w lewą stronę. Możesz zacząć od takiego koloru który najbardziej Ci się podoba. Oddychaj powoli, głęboko, równomiernie.