Na fotografii znajduję się kawałek terenu II Ogrodu Jordanowskiego na ul. A.E. Odyńca 6. Możemy na niej zauważyć huśtawkę "gniazdo" oraz restauracje znajdujące się na terenie IIOJ.
Strona główna  /  Komunikaty  /  2019/2020

2019/2020

Informacja o roku szkolnym 2020/2021

 
Szczegółowe informacje na temat planów zajęć w poszczególnych lokalizacjach znajdą Państwo w zakładce OFERTA ZAJĘĆ-> TYGODNIOWY PLAN ZAJĘC LOKALIZACJA UL. ODYŃCA 6 oraz TYGODNIOWY PLAN ZAJĘC LOKALIZACJA UL. J. BYTNARA "RUDEGO"15A.

 

UWAGA!
W związku z tym, iż nie zgłosiła się wymagająca ilość uczestników niżej wymienione zajęcia nie będą się odbywały:

-Samoobrona dla dzieci i młodzieży,
-Pomoc w nauce, reedukacja,
-Bilard.

Wypożyczanie sprzętu

Wróciła możliwość wypożyczania sprzętu sportowego. Osoby korzystające z wypożyczalni wchodzą do placówki pojedynczo i w maseczkach. Przy wypożyczeniu należy okazać dokument tożsamości.

Funkcjonowanie placówki

Informujemy, iż w zakładce COVID-19 znajdą Państwo informacje na temat funkcjonowania placówki od 18.05.2020 r.

W DOMU NIE MUSI BYC NUDNO

Propozycje ćwiczeń dla wychowanków uczęszczających
na zajęcia z Elementów Akrobatyki

1.Trening domowy

https://youtu.be/b6L08rKfYns

2.Trening domowy z elementami akrobatyki

https://www.youtube.com/watch?v=HTa88E63nUI

3.Rozciąganie do szpagatów

https://www.youtube.com/watch?v=gFrjNnKOXAk […]

W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNO

PONIŻEJ LINK Z PROPOZYCJAMI ĆWICZEŃ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

https://www.sp2englishmk.com

W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNO

ZABAWY I ĆWICZENIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW I DZIECI WCZESNOSZKOLNYCH.

Ćwiczenia relaksacyjne

Odprężające chodzenie

Dzieci stoją w kręgu. Prowadzący udziela instrukcji.
Idź wyprostowany z głową lekko zadartą do góry, idź powoli, uśmiechaj się, wyobraź sobie, że z każdego twojego kroku wyrasta kwiat. Myśl o tym, że dobrze się czujesz: jesteś spokojny, radosny.

Zrywanie jabłek

Dzieci udają, że zrywają jabłka. Sięgając rękoma do wyimaginowanej gałęzi, wdychają głęboko prze nos powietrze, zrywając jabłko, a następnie odkładają je do skrzyni, pochylając się stopniowo wydychają ustami powietrze.

Małe misie- wg. Treningu autogennego Schultza

Dzieci leżą na kocykach z zamkniętymi oczami i słuchają muzyki relaksacyjnej. Nauczyciel opowiada spokojnym głosem: „Każdy z was jest teraz małym misiem, który odpoczywa, bo zmęczył się tańcem. Miś teraz ma ciężką głowę, której teraz nie daje się podnieść. Leży sobie spokojnie, wygodnie na kocyku. Nóżki są ociężałe bo zmęczyły się tańcem. Ręce są leniwe, nie możesz je podnieść. Jest tak cieplutko, milutko i przyjemnie. Jesteś spokojny, bezpieczny, zasypiasz”

Masaż-rolnik

Dzieci dobierają się parami, jedno z nich jest masażystą, a drugie poddaje się masażowi. Nauczyciel opowiada tekst odprężający i demonstruje, a dziecko masażysta powtarza określone ruchy.

Przychodzi rolnik i podziwia ziemię (głaskanie)
Postanawia posadzić zboże, kopie i bronuje ziemię (posuwiste ruchy brzegiem dłoni)
Zaczął padać lekki deszczyk (delikatnie opuszkami palców)
Powiał wiatr (energiczne przesuwiste ruchy)
Pada mocno deszcz (mocno opuszkami palców)
Pada grad (jeszcze mocniej opuszkami palców)
Wieje bardzo silny wiatr (energicznie dłońmi w różne strony)
Wicher rozwiał chmury, zaświeciło słońce (dłonie nad ciałem)
Wróble wydziobały ziarna (delikatne szczypanie)
Nadleciały wrony (mocniejsze szczypanie)
Potem nadleciały gawrony, które narobiły mnóstwo dziur w ziemi (dłonie zwinięte w pięść, wgniatanie)
Strach na wróble- a sio! Przegonił ptaki (dłonie przesuwane nad ciałem)
Przygrzało słońce, zboże zaczęło kiełkować (odciąganie ubrania od skóry)
Rolnik zaczął kosić zboże (ukośnie brzegiem dłoni)
Zbiera je w snopy (z góry na dół, z boków do środka- ruch zagarniania)
Wrzucił snopki na wóz (delikatne uderzanie dłońmi)
Zawiózł do młockarni i wymłócił (oklepywanie dłońmi luźnymi w nadgarstku).

Odprężenie

Dzieci leżą na plecach, ręce mają ułożone wzdłuż tułowia, a nogi zgięte w kolanach. Rytmicznie przenoszą ramiona za głowę, nabierając w tym czasie powietrza, a następnie powracają do pozycji wyjściowej, z równoczesnym wypuszczaniem powietrza.

Przyrządzanie pizzy

Dzieci dobierają się parami i siadają jedno za plecami drugiego. To z tyłu jest „kucharzem” – masażystą. „kucharz”  „robi pizzę”: „nakłada ciasto”,  „wałkuje”, „ugniata”, „przewraca”, „wygładza” plecy kolegi. Potem następuje zmiana ról.

Leniwa ósemka

W powietrzu dzieci rysują leniwą ósemkę (ósemka w poziomie), najpierw prawą ręką, potem lewą, następnie złączają ręce razem i obiema rękoma rysują ósemkę.

Po turecku

Dzieci siedzą po turecku na podłodze. Podczas siadu wykonują głęboki wdech, a wypuszczając powietrze, pochylają się mocno do przodu z wyciągniętymi rękoma. Ważne jest, aby dotknąć dłońmi podłogi.

Dosięgnąć gwiazd.

Gdy gra muzyka, dzieci klęczą na dywanie, gdy muzyka cichnie, dzieci wspinają się na palce, wysoko do nieba, aż do gwiazd.

Ćwiczenia oddechowe

Ćwiczenia oddechowe pozwalają dziecku wyciszyć się, odreagować napięcie, wyładować nadmiar energii, zapanować nad swoim ciałem, radzić sobie ze zmęczeniem, stresem, przezwyciężyć negatywne emocje.

Wężowy oddech

Wyobraź sobie, że jesteś, złocistym wężem. Nabierz głęboko do ust powietrza i wstrzymaj je przez chwilę. Połóż lekko górne zęby na dolnych, otwórz usta i wydychaj powietrze bardzo, ale to bardzo wolno, przez zęby, z lekko syczącym odgłosem, mniej więcej takim, jaki wydaje wąż. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.

Energiczny skłon

Dzieci stoją w rozkroku. Gdy wdychają powietrze, ręce unoszą wyprostowane nad głową, a następnie wydychają powietrze, energicznie pochylając się do przodu i prowadząc ręce pomiędzy nogi. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Piórka

Dzieci stoją na dywanie w rozsypce. Każde z nich ma piórka zawieszone na nitkach. Dzieci dmuchają na piórka, zadanie polega na utrzymaniu piórka jak najdłużej w powietrzu.

Malowanie oddechem

Stań wyprostowany i wysuń jedną stopę nieco do przodu, a drugą stopę trochę do tyłu. Wyobraź sobie, że jesteś sztalugą z dużym, bardzo dużym arkuszem papieru, na którym można malować piękne rzeczy. Kiedy za chwilę zamkniesz oczy, wyobraź sobie, że przy wydychaniu powietrza z płuc z twoich ust wypływają najróżniejsze kolory, możesz tak uformować wzorki, aby strumień tego kolorowego powietrza był węższy lub szerszy. Dzięki niemu możesz na papierze malować linie, plamy, wszystko co chcesz. Możesz poruszać delikatnie głową w górę, w dół, w dół w prawą stronę, w lewą stronę. Możesz zacząć od takiego koloru który najbardziej Ci się podoba. Oddychaj powoli, głęboko, równomiernie.

Ogłoszenie o przetargu na ochronę mienia w II Ogrodzie Jordanowskim

Zamówienie publiczne